Autor: Pavel RoušarKategorie: NezařazenéPublikováno: 1. 12. 20210 Comment(s)
Vedení naší radnice (ODS + ANO) v loňském roce koupilo za zhruba 3,5 mil. korun čtyři auta. Na konci loňského roku jsem požádal úřad o kopie knih jízd u nových aut, která jsou využívána nebo byla alespoň jednou využita některým z radních. Zajímalo mě, na jaké schůzky a za jakým účelem radní jezdí. Ještě než jsem dostal odpověď, byl jsem svědkem situace, kdy místostarosta Růžička vykládal před svým domem z nového auta rodinný nákup. “To je to služební?”, blesklo mi v hlavě. Pak přišla překvapivá odpověď radnice: “Povinnost vést knihu jízd z žádného právního předpisu nevyplývá”. U dvou vozidel sice prý zkouší vést elektronické knihy jízd, těmi ale nikdo ze zastupitelů nejel. Tato odpověď mě zcela zaskočila. Co znamená, že úřad nemá povinnost evidovat? Že je úřadu jedno, kdo s auty a kam jezdí? Nebo že radní není radno kontrolovat? Jako bývalý starosta dobře vím, že se v minulosti kniha jízd vedla ke každému vozidlu a vůbec není důvod, aby v této praxi úřad nepokračoval. Kdo v jakémkoli zaměstnání využívá služební auto, dobře ví, že je nutné odlišit soukromé jízdy od těch služebních a že kniha jízd je způsob, jak to prokázat. Úřadu tedy asi vůbec nedochází, že používat veřejný majetek k osobním účelům nelze. Současná koalice si k ročnímu platu 830 tisíc uvolněného místostarosty odsouhlasila další příspěvky na vzdělání, stravenky… Užívání služebního auta ale do těchto výhod nespadá a ze zákona ani nemůže. Jak to tedy je – jezdí či nejezdí naši radní soukromě služebními auty?